გაკვეთილის მასალები


                                                      გაკვეთილის გეგმა




 გაკვეთილის მთავარი თემა


 პარალელოგრამის კერძო სახეები, მართკუთხედი, რომბი, კვადრატი.  
სწავლების საფეხური
მერვე კლასი


მოსწავლეთა პროფილი
28 მოსწავლე


გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
შეძლონ მოსწავლეებმა ამ გეომეტრიულ ფიგურებს შორი მსგავსი და განსხვავებული თვისებების ჩამოყალიბებახშირად ხვდებიან ამ ფორმის ნივთებს და სხეულებს.



გაკვეთილის მიზნები და შედეგები

 შეძლონ მოსწავლეებმა ოთხკუთხედების კერძო სახეობების გარჩევა, აღწერონ ისინი თავისი კონკრეტული თვისებებით, შეადარონ ერთმანეთს ეს ფიგურები, გამოავლინონ საერთო და განმასხვავებელი მახასიათებლები და შედეგები წარმოადგინონ ვენის დიაგრამით.
შეძლონ სხვა ჯგუფის წარმოდგენილი ამოცანის ანალიზი და შეფასება.

წინასწარი ცოდნა

მოსწავლეებს შესწავლილი აქვთ პარალელოგრამი თავის თვისებებით


შეფასების საგანი და პროცედურები

მოსწავლეები შეფასდებიან საშინაო დავალებისა და აქტიურობის მიხედვით



სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები

დაფა სახელმძღვანელო  (გოგიშვილი ვეფხვაძე), ინტერნეტი



გაკვეთილის მსვლელობა/საკლასო მენეჯმენტი
* ორგანიძაციული საკითხი (2 წთ)
*მეცადინეობას ვიწყებ გონებრივი იერიშით ოთხკუთხედების შესახებ, ვსვავ მაპროვოცირებელ კითხვას სლაიდის გამოყენებით რა ფიგურებია სლაიდში წარმოდგენილი?
*ჯგუფებში თავისი ადგილის გასარკვევად მოსწავლეები ირჩევენ წინასწარ გამზადებულ ბარათებს,რომლებზედაც წერია ინფორმაცია ამ ფიგურების შესახებ, მათ უნდა ამოიცნონ რომელ ფიგურაზეა საუბარი და განლაგდნენ ისე ჯგუფებში, კითხვაზე პასუხით: პარალელოგრამი და რომბი სხდებიან ერთ ჯგუფში, კვადრატისა და მართკუთხედისკი მეორე ჯგუფში.
*ჯგუფური მუშაობა 1. წარმოადგინონ ვენის დიაგრამით ამ ფიგურების მსგავსი და განმასხვავებული თვისებები Woordის პროგრამაში (8 წთ).
*ჯგუფური მუშაობა 2. ამოცანების ამსახსნელად ეძლევათ 10 წთ. პრსზენტაციისათვის 55 წთ. (სულ 10 წთ)
*ჯგუფები აფასებენ ერთმანეთის წარმოდგენილ პრეზენტაციას და აკეთებენ ანალიზს (4 წთ)
*შესვენების შემდეგ ვაგრძელებ გაკვეთილს ცნების რუკის ჩვენებით Vue პროგრამაში (2 წთ)
*ვსვავ კვლავ კლასის მოტივაციისათვის კითხვას, არსებობს სხვა ოთხკუთხედის კერძო სახეობა?
*დიახ არსებობს და ეს არის ტრაპეცია.
*საკითხს განვიხილავ სლაიდების გამოყენებით (15 წთ)
*აქტივობა ინდივიდუალური: ტესტური ამოცანების ამოხსნა (5 წთ), საწყის ეტაპზე შესასრულებელი ამოცანების ამოხსნა (10 წთ)
*აქტივობა წყვილებში შეავსონ ცხრილი პარალელოგრამის და ტრაპეციის მსგავსი და განსხვავებული თვისებების შესახებ (4წთ)
პარალელოგრამი და ტრაპეცია
მსგავსი თვისებები
განსხვავებული თვისებები
*
*
*
*
*
*
*
*
*საშინაო დავალება (1წთ)
*შეფასება (2 წთ)






შეფასების რუბრიკა



კრიტერიუმი
დაბალი
4-5
საშუალო
6-8
მაღალი
9-10
საშინაო დავალება
თუ მოსწავლეს დავალება არა აქვს შესრულებული სრულყოფილად
თუ მოსწავლე დავალებას ასრულებს სრულყოფილად
თუ მოსწავლე საშინაო დავალებას ასრულებს სრულყაფილად, პარალელოგრამის თვისებების გამოყენებით
საკლასო აქტივობა
თუ მოსწავლემ ჩამოაყალიბა პარალელოგრამის თვისებები, მაგრამ ვერ ამოხსნა სავარჯიშო
თუ მოსწავლემ ჩამოაყალიბა პარალელოგრამი თვისებები, მაგრამ გაუჭირდა რომბის თვისებების გაგება
თუ მოსწავლემ ჩამოაყალიბა პარალელოგრამი ყველა თვისებასთან ერთად და შეძლო პარალელოგრამის თვისებესა და რომბის თვისებებს შორის პარალელის გავლება





No comments:

Post a Comment